Supertehnici de comunicare – Alan C. Fox

Ştii senzaţia aceea când dintr-o discuţie ieşi şifonat ca la maşina de spălat? Neplăcut şi greu de descris…ca şi formele pe care le iau rufele în cuva maşinii. Pentru a evita astfel de situaţii, mi-am făcut o listă cu acele lucruri care mă pot ajuta să remediez, să evoluez în planul comunicării. Cărţile pe acest subiect îmi sunt cele mai la îndemână. Este încurajator să ştii că mulţi dintre cei care ţin discursuri convingătoare le-au avut ca punct de plecare. De altfel, pe la multe cursuri costisitoare de management vei auzi teorii din aceste cărţi.

Una dintre cărţile de pe lista mea, care mă poate ajuta cu idei, este “Supertehnici de comunicare” – de Alan C. Fox. Mai zilele trecute o văzusem într-un hipermarchet la un preţ exagerat, depăşea 50 Ron, nu am cedat tentaţiei de o cumpăra, ştiam că la un moment dat o voi găsi în librării la un preţ decent, la preţul de pe piaţă. Şi iată, nu a trecut mult timp şi am găsit-o.

Titlul este tare atrăgător. Cine nu vrea ceva super? Un superprăjitor de pâine, un superghid de supravieţuire, o supercarte de comunicare? Ca de obicei, nu mă ascund după pana albastră şi spun sincer că mă atrage promisiunea cu “super” , care , trebuie recunoscut, uneori intră la categoria “pomul lăudat”. Cred că şi pe asta s-au bazat cei de la magazinul acela când au pus un preţ dublu, ce-au zis ei, găsim oameni fascinaţi de acest super, dar au uitat că unii sunt şi avizaţi.

Cartea este împărţită în 54 de supertehnici, numite într-un mod isteţ. Iată câteva exemple : “Fă limonadă”, “Cei patru C”, “Picătura de ulei”, “Mai întâi mierea”, “Ţine morcovul în faţa măgăruşului”.

Tonul cu care ţi se adresează domnul Fox este prieteons, te ţine în priză, pune generos  cărţile pe masă, cu care şi-a jucat viaţa şi din care putem să învăţăm câte ceva. Nu este nimic nou sub soare, dar cu toate acestea noi nu ne-am gândit la lucrurile acelea, mai mult, domnul Fox, cu ageritatea unei vulpe, ne dă lecţii apelând la lucruri banale : o picătură de ulei, un ou ochi, un măgăruş.

V-am scanat mai jos o pagină unde avem evidenţiată de autor o fabulă a lui Esop, iar la supertehnica nr. 17 – “Asumă-ţi riscuri” – găsim o viziune,  destul de interesantă, asupra victoriei : “Este important să-ţi aminteşti că adesea este mai bine să te bucuri de şapte victorii şi de trei pierderi decât să cunoşti doar o singură victorie. “

Este o carte bună, totuşi, voiam supertehnici pentru comunicarea în sine. Ofer trei pene albastre din cinci.

feather_icon_by_dragondiamond2-d638921

feather_icon_by_dragondiamond2-d638921

feather_icon_by_dragondiamond2-d638921

Leave a Reply

